Pressemeddelelse - Nu giver tyven op

”Det er et kæmpe skridt i den rigtige retning, der sætter nye standarder for indbrudssikring”, fortæller Per Bang Jensen, der er indehaver af Pro-Tect.dk.

Langt de fleste indbrud sker, fordi tyven har alt for nemt ved at komme ind. Ikke gennem hoveddøren, som nogen måske tror. Nej, tyvene foretrækker vinduer eller terrassedøre, viser en ny statistik fra Forsikringsoplysningen. Og vi har gjort det nemt for tyvene, for de fleste vinduer og døre i danske parcelhuse kan åbnes på få sekunder med almindeligt værktøj.

Derfor introducerer den danske virksomhed, Dansk Indbrudssikring nu et stort program af vinduer, terrassedøre og yderdøre, der gør det ekstra svært for tyvene at komme ind.

Som det første firma i Danmark, har forsikringsbranchen netop registreret Dansk Indbrudssikrings certificerede vinduer der, som de eneste, overholder branchens strenge krav til indbrudssikring. ”Det er et kæmpe skridt i den rigtige retning, der sætter nye standarder for indbrudssikring”, fortæller Per Bang Jensen, der er indehaver af Dansk Indbrudssikring. ”Det vigtigste er nemlig at forhindre tyvene i at komme nemt ind i husene, for dygtige indbrudstyve er i stand til at komme ind - og ud på meget kort tid. Langt de fleste indbrudstyve vil give op på forhånd, når de ser vores nye mærkning – men de få, der fortsætter får en ubehagelig overraskelse”, forsætter Per Bang Jensen.

Vinduerne er nemlig sikret med op til 10 lukkepunkter, som hver især kan klare et træk på 800 kg. Samtidig er vinduerne forsynet med aflåselige greb, så det er nytteløst at bore hul under grebet, som vist på DR1 for nylig. Som om det ikke er tilstrækkeligt, er glasset limet fast i rammen og desuden lamineret, så det praktisk taget er umuligt at smadre glasset. Det laminerede glas har i øvrigt en ekstra fordel, fortæller Per Bang Jensen, for lamineringen af glasset dæmper lyden fra udendørsmiljøet.

Design der matcher

Op til 10 sikringspunkter, aflåseligt greb og en fastlimet lamineret rude gør det næsten umuligt at bryde vinduet fra Dansk Indbrudssikring op.

Vinduer og døre fra Dansk Indbrudssikring kan leveres i et utal af materialer, former og overflader, således at den oprindelige stil på huset kan bevares. Det giver forbrugerne store valgmuligheder – uanset om forbrugerne foretrækker vinduer af plast, træ, træ/aluminium eller helt i aluminium.

Også indbrudssikring til lejligheder

Indbrud i lejligheder udgør næsten 12 % af alle indbrud og er steget med knap 25% det seneste år - oftest via hoveddøren. Derfor introducerer Dansk Indbrudssikring samtidigt et komplet program af hoveddøre, der særligt henvender sig til lejligheder. Dørene er typisk opbygget med en stålplade, der skjules bag et smukt ydre i mange forskellige træsorter, farver og designs.

Det er derfor nærmest umuligt at opdage den nye dør – bortset fra de 2 uafhængige låsesystemer som styrer de 11 stålbarrer, der låser døren. Selv om dørene er relativt tunge, lukker og åbner de let som fjer. Og som en ekstra fordel, er de nye døre både brandisolerende og lyddæmpende.

Krav til kvalitet og isolering

Dansk Indbrudssikring (www.DanskIndbrudssikring.dk) er en ny dansk virksomhed, der leverer indbrudssikre døre og vinduer til eksisterende og nye boliger, institutioner og virksomheder. Virksomhedens certificerede produkter er, som de første i Danmark, registreret hos forsikring og pension

Dansk Indbrudssikrings vinduer og døre er produceret i førsteklasses materialer, som lever op til de krav, der stilles for at få produkterne certificeret – uden at gå på kompromis med kvaliteten eller levetiden. De nye danske krav til isoleringsevne er naturligvis overholdt i hele produktprogrammet, der således også kan benyttes i helt nye byggerier.

Dansk Indbrudssikring  (www.danskindbrudssikring.dk) er en ny dansk virksomhed, der leverer indbrudssikre  vinduer og døre til eksisterende og nye boliger, institutioner og virksomheder. Virksomhedens certificerede produkter er, som de første i Danmark, registreret hos forsikring og pension

Billedtekst:

Op til 10 sikringspunkter, aflåseligt greb og en fastlimet lamineret rude gør det næsten umuligt at bryde vinduet op.

For yderligere oplysninger:

Per Bang Jensen, adm. direktør Dansk Indbrudssikring ApS,